![]()
2 Napos Agilis Kompetenciafejlesztés és Agilis Workshop Program tematika |
Kedves Érdeklődő!
Magyarországon felfutóban van az agilis működésre való átállás, számtalan cég kísérletezik a bevezetésével és működtetésével. A transzformáció azonban nem fájdalommentes, sem a cég döntéshozói, sem a munkavállalók számára.
Felmerül a kérdés: hogyan tudnának a jól képzett Business Coachok és Trénerek, valamint további segítő szakemberek (HRBP, Mediátor, Munkahelyi Mentor) hathatós, valódi támogatást adni az agilis transzformációban részt vevő vezetőknek és munkatársaknak?
Mindenek előtt nagyon fontos tisztázni, hogy a Business Coach és tréneri kompetencia önmagában nem elég ahhoz, hogy az agilis transzformáció operatív kihívásaiban ezek a szakemberek helyt tudjanak állni és valódi segítséget tudjanak nyújtani a megbízóiknak. Még egy rövid átfutási idejű konfliktuskezelési tréning sem tud eredményes lenni, ha nem érti a tréner a konfliktusok kialakulásának természetes okait az agilis működésben. Az agilis működés óhatatlan velejárója a konstruktív konfliktusok kialakulása, hiszen a munkavélemények folyamatos ütköztetéséből származnak a legjobb eredmények. Éppen ezért nem a konfliktusok elkerülésére, hanem azok asszertív kezelésére érdemes hangsúlyt helyezni.
A hosszabb távú business coaching feladatkör pedig még inkább igényli a megbízó helyzetének, napi szintű frusztráltságainak és elakadásainak mély megértését, az agilis átalakulás okozta szervezeti fájdalmak megjelenési formáinak felismerését.
Kiemelten fontos a Business Coachok és Trénerek saját tevékenységének hiteles megalapozásához az, hogy stabil agilis szemlélettel, a leggyakoribb agilis keretrendszerek ismeretével, azok alkalmazási területeivel, az ügyfél-központú termék- és szolgáltatásfejlesztési gyakorlatok megértésével, valamint a nagyvállalati transzformáció során felmerülő leggyakoribb kihívásokra adott megfelelő válaszokkal rendelkezzenek.
Az agilis transzformáció több cégnél még csak most indul, ugyanakkor vannak már olyan hazai kis- és nagyvállalatok, amelyek az agilis működés érettebb szakaszaiban vannak. Éppen ezért egy megbízás elvállalása előtt érdemes feltérképeznie a Business Coachnak vagy Trénernek, hogy milyen érettségű agilis környezetben kell működnie, és ehhez kell igazítania eszköztárát.
Miért kér egy cég külső támogatást az agilis transzformáció során? Mekkora szervezeti feszültséget kell kezelni és milyen szinteken? Milyen vakfoltjai vannak az agilis transzformációt vezető vállalati szakembereknek és miben akadályozzák ők maguk a transzformáció sikerességét? Hogyan lehet az autokrata szervezeti kultúrából adhokrata szervezeti kultúra felé elmozdulni a vezetők és agilis szakemberek coachingjával? Mi az a Delegation Poker? Hol van azonosság az Agile Coach és a Business Coach munkájában? Hol van jelentős eltérés, és mi képezi az ő együttműködésük alapját? Számtalan kérdés merülhet még fel, és ezeket járjuk körül a 2 napos online képzés és workshop során.
A program 1. napján agilis módszertani képzést kapnak a résztvevők. A 2. napon workshopot tartunk, amelynek keretében esettanulmányokat oldunk meg, és ahová minden résztvevő behozhatja a saját kérdéseit és megoldandó problémáját. A cél az, hogy nagyobb megértéssel és empatikus megközelítéssel tudjon együtt dolgozni minden Business Coach és Tréner az agilis csapatokkal.
Tematika:
- Agilis szervezetfejlesztés a gyakorlatban. Hogyan tudjuk jól előkészíteni?
- Agile Manifesto alapelvek
- Miért a Design Thinking az alapja az agilis működésnek? Saját élményű feladat.
- Agilis keretrendszerek, szerepkörök, agilis ceremóniák és elvárt eredmények
- Mi az a Scrum, Kanban, ScrumBan modell?
- Ki az az Agile Coach, és miben más, mint a Scrum Master?
- Hol tart a hazai nagyvállalati agilitás? Milyen keretrendszerben működnek ezek a cégek?
- Mit csinál a Chapter Lead és a Product Owner? Milyen vállalati feszültségek forrása lehet a szerepkörre való felkészítés hiánya?
- Hogyan segítsük a vezetőket az autokrata vezetési stílusból az adhokrata, felhatalmazó stílus felé való elmozdulásban?
- Miként kezeljük a lineáris karrierút megszűnése miatti frusztráltságot az agilis környezetben?
- Csapat születik a csoportból - A Tuckman csoportdinamikai modell és az Eriksoni fejlődési modell
- Milyen a tipikus elakadásai vannak az Agile Coach, Scrum Master, Product Owner, Chapter Lead agilis vezetőknek?
- Hol tud partnerségre lépni velük a külső Business Coach és Tréner?
- Hatékony agilis csapatok fejlesztésének módszertana
A képzést tartó oktató Certified Scrum Coach, Certified Scrum Master és Certified Product Owner. Jelentős tapasztalattal rendelkezik agilis transzformációban: az elmúlt 10 évben számos agilis projektet vezetett külföldön és itthon, kis Scrum csapatoktól kezdve nagy, multinacionális, virtuális, skálázott agile csapatokig, telekommunikációs, légiközlekedési, banki területen. Ezáltal hiteles oktatója e témának, hiszen nem csupán átfogó elméleti tudással rendelkezik az agilitás terén, hanem gyakorlati szakember is, aki mindezen tudást átadja a résztvevőknek.
Cégünk a Magyar Telekom Nyrt. hivatalos agilis képzési beszállítója.
A 2 napos programot online, a Zoom videokonferencia program segítségével, magyarul tartjuk, de az agilis keretrendszerek kifejezései angolul szerepelnek.
A jelentkezés nem kötött végzettség igazolásához.
A képzésen részt vevők angol nyelvű tanúsítványt kapnak, amely igazolja, hogy elvégezték a 16 órás Effective Agile Competencies and Agile Mindset programot.
Képzések, tematikák
- 3 hetes (Heti 2 x 4 órás) Customer Experience Manager Képzési Tematika
- 2 Napos Certified UX Researcher & UX Designer képzés tematika
- 2 Napos Online, Videokonferenciás Agilis Kompetenciafejlesztés és Agilis Workshop Program
- 2 Napos Certified Agile Transformation Leader képzési tematika
- 1 napos Agile Jira képzési tematika
- 2 napos Certified Product Owner képzési tematika
- 3 Hetes Agilis Projekt Szimuláció, Remote környezetben
- 2 Napos vagy 4 x 4 órás Certified Scrum Master képzési tematika
- 2 napos Excel Középhaladó-Haladó képzés tematika
- 1 napos Excel Kezdő képzés tematika
- Business és Team Coaching alapok képzési tematika
Képzési naptár
Következő képzéseink
- Agilis Képzések
-
Online Videokonferenciás 3 Hetes, 24 órás Customer Experience Manager képzés
febr. 20, 2023 - márc. 8, 2023 -
Online, Videokonferenciás 2 Napos Business és Team Coaching alapok képzés
márc. 11, 2023 - márc. 12, 2023 - Customer Experience Képzések
-
Online Videokonferenciás 3 Hetes, 24 órás Customer Experience Manager képzés
febr. 20, 2023 - márc. 8, 2023 - Microsoft Excel Képzések
-
Online Videokonferenciás 2 Hetes, 16 órás Microsoft Excel középhaladó-haladó képzés
jan. 30, 2023 - febr. 8, 2023